Ana içeriğe atla

SAÇ BAKIM RUTİNİM (BOYALI SAÇLAR İÇİN SAÇ KURTARMA KÜRÜM:))

Herkese kocamaaan merhabaa :)

Öncelikle belirtmeliyim ki bu yazı biraz uzun olacak. Hem ürünlerden bahsedeceğim hem de kendimden!

Saçlarımızdaki sorunun nem mi yoksa protein eksikliği mi olduğunu nasıl anlarız?
1- Bir tel saçınızı alın, çekiştirin. Eğer lastik gibi sünüyorsa bunun sorunu nem eksikliği değil aksine protein eksikliğidir! Yani protein takviyesi şart.
2- Yine aldığınız bir tel saçınız sünmüyorsa, kıtır kıtırsa bu tamamen nem eksikliğidir.

Saçlarımın doğal rengi oldukça koyu ve oreal ile açma işlemi ardından boya,ardından biraz krepe balyaj derken (Asla kimse bir daha bana krepe balyaj yaptıramaz saçımın anası ağladı -.-) oldukça yıprandı. Ki saçlarımın boyasız hali normalde katır kuturdur. Açıcı uygulanırken kafamda saç kalmayacak diye aşırı korkmuştum :D

Neyse ki yanmadan bu serüveni atlattım. Tabi saçlarım biraz daha kurudu,çatallaştı,yıprandı.İnternette çok şey aradım ama hiçbir şey bulamadım desem yeridir.Saçlardaki kırıkları kestirmeden kurtulmak sadece bir rüya. Bu bakımlar saçların kırılma süresini uzatmak,sağlıklı görünmesini sağlamak vs. için. saçhane.com sitesinde Schwarzkopf un Acil Kurtarma Kürünü çok uygun olmasa da piyasaya göre gayet uygun bir fiyatla aldım. Saçımı kestirmeden kurtarmaya kararlıydım çünkü!








Solda gördüğünüz şekilde, 250ml şampuan, 200 ml bakım kürü,200 ml de bakım spreyi geldi.

Bunları aralıksız 1 ay boyunca kullandım. Bereketli ürünler gerçekten.

Peki bunların hepsi  almaya değer mi?
Tekrar alır mıyım?
Alternatif ne kullanabiliriz?










Şampuanla başlıyorum!
Açıkçası bakım şampuanı olduğu için içinde zararsız maddeler olmadığını düşünmüştüm alırken. İnternette içeriğini bulamadığım için geldiğinde görmüş oldum.
Yani benim saçlarım yıpranacak? Üstüne de içinde sülfat olan saçı yıpratmasıyla ünlü bu pis madde olacak ve de onarıcak saçlarımı?
Buna çocuklar dahi güler yani. :D
Bu şampuandan bişey beklemek çok saçma.
Daha önce Gliss sıvılaştırılmış keratin içeren şampuanı kullanıyordum o da bir Schwarzkopf ürünü, 5-6 tl kadar fiyata düşüyor sürekli. İçeriklerine baktığımda neredeyse tıpatıp aynılar!
Gerçekten çok şaşırdım. Bu şampuanın içinde tek fark Amino Proteinler var ama onca kötü madde içerirken bu aminoların saçıma hiç bi' faydası olduğunu düşünmüyorum.
Buna 30 küsur lira vereceğinize Gliss alın daha mantıklı.
Bitirdikten sonra tekrar almayacağım. Yeni gözdem Down Under Naturals Nude bitkisel şampuan. Fiyatı da çok daha uygun.



Bence bu setin en başarılı ürünü kesinlikle bu acil kurtma kürü.
Bu tür bakım ürünlerini 1 aydan fazla kullanmamak gerekiyor. Çünkü saçlarımız alışıyor ve bu ürün ne yazık ki etki etmiyor.
 1 aydır her banyoda bütün şampuan işim bittikten sonra kulak hizasından sürdüm ve 10 dakika bekletip duruladım. Sadece nemlendirdiğini düşünmüyorum çünkü saçlarım eskisine nazaran çok daha sağlıklı,yumuşak,yıpranma,kabarma çatallaşma yok.
Bittikçe alırım diyemem dediğim gibi 1 ay kullandım ve kenara koydum içinde sanıyorum daha 1-1,5 daha kullanabileceğim miktarda ürün var. Bunu yaz tatilinden geldikten sonra saçlarım deniz havuz suyuyla biliyorum yıpranacak,bu kür beni ondan da kurtarır diye düşünüyorum :)
Bu bittikten sonra Lorealin veya belki biraz daha organik içerikli bir bakım kürü alabilirim.
Elimde daha önceki postumda gördüğünüz Kerastese ürünleri var deneyeceğim memnun kalırsam belki alabilirim indirim yakalarsam :) Kısacası bence bu saç kurtarmada gerçekten                                                                           harika bir ürün!



Bu sprey 2 fazlı. Önce çalkalıyoruz şeffaf ve kırmızı kısım birbirine homojen karışıyor. Ardından banyodan sonra kuruttuğumuz saçlara diplere gelmeden boylu boyunca sıkıyoruz. Sonra tarıyoruz saçlarımızı her yere karışıyor.

Kuruttuktan sonra saçlarım ister istemez ne kadar bakımlı olsa da kurumaya meyilli oluıyor. Bu saçlarımı gerçekten yumuşatıyor ve parlatıyor. Onardığını sanmıyorum ama tüm gün nemli kalıyor saçlarım. Kokusu ise i-na-nıl-maz güzel! Kendi saçlarımı öpesim geliyor. Sırf kokusu için alırım herhalde haha
Şakası bir yana verdiği etkiyi gerçekten seviyorum saçlarımda. 1 ayda ancak bu kadar kullanabildim. Gayet bereketli bir ürün kendisi.







Ekstradan kullanılanlara da şöyle bir bakalım. Soldan sağa;
1-Çok severek kullandığım Down Under Naturals Argan yağlı bakım. Detaylıca anlatacağım bu ürünü. Anneler Gününde kesin indirim olur diye düşünüyorum bence Avonun bahsettiğim ürününden çok daha iyi bir ürün. Ve miktarı dolayısıyla uygun fiyata geliyor. Denemelisiniz!
2- moshosgarden.com'dan gelen Jojoba yağı. Bu ciltte kırışıklıklara da çok iyi geliyor ki faydaları çok  fazla. Saç kırıklarına da etkisi  büyük ben yine kulak hizamdan aşağı doğru banyodan önce sürüp 1 saat bekletiyorum. İsterseniz ıslak saç uçlarınıza da sürebilirsiniz sadece.Doğal yağların saçtaki etkisi asla gözden çıkarılamaz!




Vee evet, sona geldik!

Açıkçası bunlar gerçekten çok çok etkili. Normal saçlarıma doğal yağlarla bakım yapıyordum ama maalesef ki sarışın olmak için bütün bu bakımlar ekstra oluyor :) normal/kuru/oreal uygulanmamış ilgili bi' bakım rutini de yazmayı planlıyorum açıkçası. Ama eğer saçlarınız yandıysa, pişmaniye gibi olduysa. Tamamen denenmiş ve etkisi görülmüş saç kurtmarma methodum tamamen evde yapabileceğiniz bir bakım!

- Zeytinyağı ve balı bir kaseye göz kararımca koyuyorum. Daha önce eminim yemek yaparken denemişsinizdir bal ve zeytinyağının karışabilmesi için, sıcak su dolu tencereye oturtuyorum ikisi beraber eriyor. Ardından ılık olan bu maskeyi dipler de daihil olmak üzere tüm saçımıza sürüyoruz. Isı yalıtımı olması için kafamıza bir bone,yoksa poşet bağlıyoruz. Böylelikle ısı kaybı olmıycak. Çünkü kesinlikle doğal yağlar ısı olmadan çalışmıyor. Hangi maskeyi yaparsanız yapın ısı şart! Ben haftasonları 3 saat kadar bekletiyorum bunu. Ardından yıkıyoruz. Kesinlikle diyorum haftada 2 kere yaptığınızda (normal saçlar 3 haftada 1 kere uygulasa yeterli) pişmaniye saçlardan eser kalmıyor! Denemesi bedava gibi bişey :)


Umarım işinize yarar ben saçlarımı bu şekilde sağlıklı hale getirdim. Açıkçası saçlarla uğraşmayı sevdiğim için bunlar bana zahmet değil zevk veriyor :)


Saçlarımla size veda ediyorum :)
Son olarak bişey eklemek istiyorum;
Benim kullandığım ürünleri kullanmak zorunda değilsiniz kesinlikle. Pahalı olan şey en iyidir demek de değil bakınız BC şampuanı? Evde yapacağınız doğal yağ kürleri de kuru veya normal saçlarınıza çok iyi gelecektir. Bu yazı sadece aşırı yıpranmış saçlara özel. :)








Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ALIX AVIEN PARIS MAXILIP LIPSTICK NO.69

Sürekli buraya bir şeyler yazmak istesem de maalesef yoğunluklarımdan dolayı aktifçe kullanamıyorum! Bugün dinlenme biçimim olarak bloguma uzun zamandır kullandığım ve artık saçlarımın renginden dolayı artık beni soluk gösteren ama harika bu bebeği sizlere göstermeye geldim :) Belki çoktandır haberiniz var belki denemediniz. Denemeden önce bu yazımı okuduktan sonra karar verin diyorum :) Öncelikle; Alix Avien bu ruj için ne diyor; Özel formülü dudak çizgilerindeki görünümü azaltır ve  sık kullanımda dudaklarda %40'a kadar artmış bir dolgunluk verir. Yoğun nem verme özelliği ile de dudaklar %60 daha çok nem kazanır. Ben ne diyorum: ''AYNEN!'' Yani dolgunluk kısmını bilemiyorum alırken neler vaad ettiğine bakmadığım için dudaklarımın 4 ay önceki haliyle şimdiki halini kıyaslayamadım. Ancak o kadar güzel ki yapısı, adeta bir lipbalm gibi yumuşacık oldukça nem veren kremsi bir ruj. Renk skalası oldukça geniş, ben 69 numaralı içinde hafif pembelik b

MAC 187 FIRÇA

 Herkese yeniden merhaba :) Eminim bu fırçayı görmekten sıkıldınız. Ben de alırken pek fazla araştırmadım açıkçası çünkü adı duyulmuş her vlogger/blogger ın favorilerinden biri bu fırça idi. Bu fırça hakkında azıcık değişik şeyler söylemeye geldim. Ayrıca bu ilk MAC fırçam. Keşke böyle tanışmasaydık ? Boyutlarını tam anlayabilmek için elimde gösterdiğim bu fotoğrafla başlayalım mı yazıya :) ?

Benefit "Benetint" Dudak ve Yanak Mürekkebi

Yeniden merhaba herkese! Bugün sizlere eminim adını çokça duyduğunuz seveni kadar nefret edeni de çok olan, ambalajlarıyla hepimizi mest eden Benefit markasının renkli likitlerinden kırmızı olanı yani "Benetint"i anlatacağım. Ambalajı adeta büyük bir oje şişesi gibi. Kapağını açtığımızda uygulama aplikatörü de aşağıda gördüğünüz gibi bu benzerliğini koruyor. Kapağını açar açmaz burnunuza yoğun bir şekilde gül kokusu geliyor. Ve bu koku bir süre yanaklarınızda kalıyor. Biriyle tokalaşırken "yüzüne gül suyu mu sürdün?" sorusuna denk gelebilirsiniz benim gibi :) Kalıcılığı ise gerçekten beklediğimin çok üstünde bir başarıya sahip. Benim gibi gün içinde allık tazelemeyi sevmiyorsanız işte size göre bir allık! 10 saat yüzümde kıpırdamadan durdu.  Ayrıca ben yazları denize girerken sanki güneşten kızarmışım, tatlış tatlış olmuşum gibi bir görüntü istediğimde de güneş kreminden sonra hemen uyguluyorum suya bile girsem yoğunluğunu kaybetse de tama

Boomerang Üyesiyim

Bumerang - Yazarkafe